Tuesday, October 19, 2010

Oreo Cheese Cake

Semalam sepupu aku Anies request nak makan Cheese Cake.Aku cakap on jer tapi janji datang umah aku tolong...So tepat jam 2PM sampailaa si Anies dgn MYvi nyer yang dia drive MODE MINI COOPER(lajulaa konon2)Dah pegi Bagus beli Cream Cheese N Heavy Cream balik terus mulakan operasi.
Resipi ni aku dapat kat tv Nigella tuh...Tapi actual resipi dia cherry cheesecake but i convert tu OREO...
Resipi  tersangatlaaa senang x perlu bakar pun cuma letak dalam peti jer.So untuk korang2 kat luar sana Lets give A try K.macam aku selalu cakap If I can cook so can U hehhee.

Oreo Cheese Cake

Bahan-bahan:
125g Oreo buang cream baru timbang(hancurkan jadi debu)
75g butter
60g Icing Sugar
250g Cream Cheese(Actual resipi 300g tapi tis cream cheese normally dijual i pack 250g)
250ml Thick Cream(aku selalu beli jenama Paul)
1tsp vanilla
1/2tsp lemon juice
springform pan 8inch( aku pakai springform senang nak keluarkan)

Method:
1.Mix butter and Crushed Oreo then penyek2kan dlm acuan
2.Mix cream cheese,icing sugar(ayak),lemon juice and vanilla.Pukul sampai semua bahan sebati dan smooth.
3.Pukul cream sampai fluffy then masukkan dlm cream cheese mix tadi then kacau sampai sebati N smooth.
4.Tuangkan atas biskut Oreo tadi.Masukkan dlm peti sejuk at least 4-6 hours.Tapi if nak sedap overnight.
5.Makan masa sejuk

1 step Crushed Oreo N butter

Cheese Mix

Finally da outcome

Oreo Cheesecake
Tis is da outcome

Time to Eat!!!

Up close N personal hehehe


Selamat mencuba laaa yer ....Hehehe aku x makan pun lagi cheese cake nie sebab laki aku dah bagi hint nanti gemuk!!!.So aku tekadkan diri takkan makan.Orang lain dapat makan pun aku happy....So x payahlaa makan.Aku tekad nak kuruskan badan nie.Bulan december nak g Langkawi so laki aku kata nak shopping baju kena kecikkan badan dulu...So akan aku sahut cabaran tuh......




No comments:

Post a Comment