Tuesday, October 19, 2010

My Hubby Birthday Plan

Bday hubby aku 17 oct...So aku ni biasalaaa bila bab2 bday nie aku laaa oarang yg paling excited sekali...So berminggu aku dok browse blog2 nak cari resipi...So aku decided nak buat Chocolate cake..Finally aku jumpa satu resipi macam senang tengok review pun semua positive.If korang nak try silakan laa memang i bagi 5 * for tis cake.Mummy aku yang x suka makan cake pun cakap sedap...So memang sedaplaaa.Cake dapat resipi dari http://homekreation-recipes.blogspot.com untuk korang nyer kesenangan i cut and paste kat sini

Makes 8½ inch diameter)
INGREDIENTS :

100g Cocoa Powder*
250g Castor Sugar*
1 tin Evaporated Milk*
200g Cooking Oil*
250g Condensed Milk*

4 Eggs (grade B)
150g Plain Flour**
1 tsp Bicarbonate Soda**
1 tsp Baking Powder** (** combined)

METHOD:
1. Combine ingredients marked * & stir over heat for a while until smooth (no need to boil).
2. Beat eggs in another bowl until frothy & mix into chocolate mixture.
Add in sifted flour mixture and mix with beater at low speed until well mixed.
3. Pour into lined & greased tin.
Steam with medium fire for 1 hour or until cooked.
(Make sure water has been rapidly boiled before steaming the cake).
Cool before decorating.


TOPPING
1 tin susu pekat
90gm serbuk koko
100ml minyak jagung atau butter cair
1 tsp esen vanilla

Di dalam periuk, panaskan susu sebentar. Ayakkan serbuk koko ke dalam susu, terus kacau rata. Masukkan minyak/butter cair dan vanilla. Kacau sehingga rata dan berkilat, lebihkurang 5 minit. Biarkan suam baru tuang atas kek yang telah sejuk. Hias ikut suka.
topping i amik from http://mamafami.blogspot.com

My Choc Moist Cake


TADA!!! Da Bday cake
Happy Birthday to my beloved Hubby!!!! I love you sooooo much!!!!.Da nite before Bday kitaorg g makan satay kat satay station KG pandan aku mmg suka tempat nie sebab dia ala2 rumah kampung.So bole makan macam suasana kat rumah.So xderlaaa Zara N Zarith merengek2 nak balik.Aku kalau g makan mesti kena cari tempat yang selesa so dat budak 2 orang ni tak buat perangai.Aku bole menikmati makanan dgn AMAN dan DAMAI!!!!

Me & my lil angels....

Daddy & Zarith

Anies & Zarith



No comments:

Post a Comment