Tuesday, October 19, 2010

DIET! DIET! DIET!

Today aku nak mulakan mission baru KURUSKAN BADAN!!!! Semalam bila aku bagitau laki aku dia gelak jer...Dia cakap dah seratus kali dia dengar benda tuh x pernahnyer kurus hahaha.Dia cakap kat aku if aku bole kurus bulan december ni dia nak bagi aku RM1000.Aku sahut cabaran tuh....Hari ni aku dah mulakan misi diet aku.Pagi tadi breakfast aku makan FRENCH TOAST tapi guna roti breakthru roti Biggest Loser Asia tuuh hahaha.Pastu aku letak Strawberry konon2 seimbanglaaa kan..French toast yg aku buat ni sedap baru dapat resipi dari You Tube.Nak try bole laaa amik resipi kat bawah ni

My Breakfast French Toast

Strawberry French Toast

FRENCH TOAST
2 biji telur pukul
1/2 cup plain youghart
1/4 tsp cinammon powder or bole tukar vanila esen if u tak suka cinnamon
1tbs honey
pukul semua bahan diatas.then celup roti and goreng atas non stick pan dgn butter.
Goreng on side bout 3 mins atas api serdahana.

BUTTER HONEY SPREAD
2tbs Butter
1tbs Honey
Mix together then sapu sikit atas toast yang dah siap
Dust wit icing sugar
Put some fruits is suka Banana Kiwi or Strawberry

So for lunch and dinner aku akan makan Nestle Cornflakes Fitnesse tu yang 14 days programme hehehe.
No more Junk and sweet Food....oh lupa Fast food pun....Bye bye MCD KFC A&W and etc....
If nak kunyah2 pun aku akan makan almond or buah2 hehehe aku ni sebenarnyer spesis yg tak makan buah and sayur.Tapi mulai hari ni aku tekad.....So sebelum aku punya langkawi vacation 4/dec aku berjanji dan berazam akan kuruskan badan......Demi RM1000 yang dijanjikan dah kesihatan aku hehehe dan juga penampilan..Dah lama sangat aku x merasa pakai baju yang vouge2 macam dulu2.....Asyik2 kena beli baju yang UNDERCOVER(baju besar2 takut nampak spare tyre).
I have 44 days tuk kecikan badan aku.......Wait N C k....


No comments:

Post a Comment